Literarne radionice za starije od 54 godine odvijale su se u četiri ciklusa po 10 tjedana.
Četrdeset radionica u trajanju od po dva školska sata ostvareno je s dvije grupe polaznica: grupom nastavljačica iz ranijeg projekta te grupom polaznica-početnica.
Temeljni cilj rada s grupom nastavljačica bio je osvježiti krug motiva njihova pisanja kroz koncepciju dvaju radioničkih ciklusa, prvog s naglaskom na razdoblju zime i elementu vatre, a drugog s naglaskom na proljeću i elementu vode. Također je i jedan od ciljeva bio razvijati svjesnost o interpretativnom čitanju teksta i različitim učincima teksta s obzirom na različite čitače, kao i iskustvo rada u grupi kao poticaja na kreativnu igru, te daljnje razgradnja klišeja u pisanju i stilska pročišćena autentičnost. Kreativnim zadacima, čitanjem i razmjenom doživljaja nastalih poetskih, pripovjednih i začetaka dijaloško-dramskih tekstova uspostavljeno je poticajno za daljnji samostalni rad. U nekoliko radionica starijih polaznica uključila se jedna, a ponekad i dvije polaznice iz juniorske grupe, što je bilo neočekivano i vrlo poticajno za starije polaznice.
Temeljni cilj rada s grupom početnica bio je uspostaviti spontano povjerenje u krugu polaznica za proces otvaranja kroz pisanje i oslobađanja vlastita spisateljskog glasa. Također kroz koncepciju dvaju radioničkih ciklusa, prvog s naglaskom na razdoblju zime i elementu vatre, a drugog s naglaskom na proljeću i elementu vode, počele smo raditi na senzibilizaciji za zvučnost, ritmičnost i asocijativnost pojedinih riječi kao osnovnih elemenata pisanja. Asocijacijama i drugim literarni postupcima kao zadacima postignuta je draž literarne igre, kao i otvaranje osobnih tema i nastanak dubokih i lijepih radova. Također je i jedan od ciljeva bio dotaknuti se interpretativnog čitanja tekstova, kao i razgradnja klišeja u pisanju, održavanje stilske pročišćenosti. Čitanjima i razmjenom doživljaja zadataka i nastalih poetskih, pripovjednih i začetaka dijaloško-dramskih tekstova uspostavljeno je veoma kreativno intimno ozračje poticajno za daljnji samostalni rad.
Najbolji pisani radovi polaznica obiju grupa 54+ odabrani su i objavljeni na društvenim mrežama, kao i audio-zapisi njihovih čitanja pojedinih radova.
Obje su grupe polaznica 54+ pokazale veliku predanost i motivaciju te razmjernu redovitost sudjelovanja u radionicama i ispunjavanja obaveze pisanja zadaća. Element na kojem je ostalo prostora nadalje raditi jest pročišćavanje stila / razgrađivanje klišeiziranog jezika i stila, perceptivnost za motive i poticaje za pisanje, njegovanje navike pisanja, bez očekivanja od njega neposredno donese priznanja i odobravanje. Program literarnih radionica završilo je 15 polaznica koje su dobile i potvrdu o završenom programu.
Četrdeset radionica u trajanju od po dva školska sata ostvareno je s dvije grupe polaznica: grupom nastavljačica iz ranijeg projekta te grupom polaznica-početnica.
Temeljni cilj rada s grupom nastavljačica bio je osvježiti krug motiva njihova pisanja kroz koncepciju dvaju radioničkih ciklusa, prvog s naglaskom na razdoblju zime i elementu vatre, a drugog s naglaskom na proljeću i elementu vode. Također je i jedan od ciljeva bio razvijati svjesnost o interpretativnom čitanju teksta i različitim učincima teksta s obzirom na različite čitače, kao i iskustvo rada u grupi kao poticaja na kreativnu igru, te daljnje razgradnja klišeja u pisanju i stilska pročišćena autentičnost. Kreativnim zadacima, čitanjem i razmjenom doživljaja nastalih poetskih, pripovjednih i začetaka dijaloško-dramskih tekstova uspostavljeno je poticajno za daljnji samostalni rad. U nekoliko radionica starijih polaznica uključila se jedna, a ponekad i dvije polaznice iz juniorske grupe, što je bilo neočekivano i vrlo poticajno za starije polaznice.
Temeljni cilj rada s grupom početnica bio je uspostaviti spontano povjerenje u krugu polaznica za proces otvaranja kroz pisanje i oslobađanja vlastita spisateljskog glasa. Također kroz koncepciju dvaju radioničkih ciklusa, prvog s naglaskom na razdoblju zime i elementu vatre, a drugog s naglaskom na proljeću i elementu vode, počele smo raditi na senzibilizaciji za zvučnost, ritmičnost i asocijativnost pojedinih riječi kao osnovnih elemenata pisanja. Asocijacijama i drugim literarni postupcima kao zadacima postignuta je draž literarne igre, kao i otvaranje osobnih tema i nastanak dubokih i lijepih radova. Također je i jedan od ciljeva bio dotaknuti se interpretativnog čitanja tekstova, kao i razgradnja klišeja u pisanju, održavanje stilske pročišćenosti. Čitanjima i razmjenom doživljaja zadataka i nastalih poetskih, pripovjednih i začetaka dijaloško-dramskih tekstova uspostavljeno je veoma kreativno intimno ozračje poticajno za daljnji samostalni rad.
Najbolji pisani radovi polaznica obiju grupa 54+ odabrani su i objavljeni na društvenim mrežama, kao i audio-zapisi njihovih čitanja pojedinih radova.
Obje su grupe polaznica 54+ pokazale veliku predanost i motivaciju te razmjernu redovitost sudjelovanja u radionicama i ispunjavanja obaveze pisanja zadaća. Element na kojem je ostalo prostora nadalje raditi jest pročišćavanje stila / razgrađivanje klišeiziranog jezika i stila, perceptivnost za motive i poticaje za pisanje, njegovanje navike pisanja, bez očekivanja od njega neposredno donese priznanja i odobravanje. Program literarnih radionica završilo je 15 polaznica koje su dobile i potvrdu o završenom programu.
Radovi:
ČITANJA
Hrana divljine - Antonela Čugalj
Mama i ja - Biljana Cucak
Nedostupna - Marija Karacsonyi
Ni da ni ne - Mihaela Katić
Pjesma moga nosa - Marija Karacsonyi
Pjesma na h - Marija Karacsonyi
Sara Cindrić - Budućoj spisateljici
Snimka 1 - Valentina Petra Eterović
Snimka 2 - Valentina Petra Eterović
Suze u loncu kurusa - Vesna Muzek
Ti si kao - Mihaela Katić
Tri pronađene čudne stvari u omotnici 1 - Antonela Čugalj
Vrhunsko doba - Serije i kokice - Marija Hardi
Zvijezda - Valentina Petra Eterović Buble
Mekoća crne - Valentina Petra Eterović Buble
Lomljenje - Ljiljana Zorčić
Preobražaj - Ljiljana Zorčić
Čitanje 1 - Sunčana Novak
Čitanje 2 - Sunčana Novak
Čitanje 3 - Sunčana Novak
Ciganka - Valentina Petra Eterović Buble
Žena s torbom oko vrata - Valentina Petra Eterović Buble
Spremam svoju kuću za tvoj dolazak - Vesna Mužek
Kad taman stignem na bus - Antonela Čugalj